My Mood . My Hope . My Pray .

7th August, 2014 : Hello there! It's been a long time. Miss me? *muntah hijau*

10th Oct, 2011
: Yey! LI dah nak habis. So, presentation, log book & report. Mana? Entah... Hehehe~

Thursday, October 7, 2010

Ohh Dear, Dear.

Suatu ketika dahulu, disebabkan kata-kata 'orang ketiga'.. dia hanya berdiam diri tanpa bicara.. dan aku cuma mampu menuruti kalau itu kemahuannya.. memang aku kecewa.. kenapa orang ketiga yang dipercayai dia..?? walaupun itu kawan.. tapi aku lah yang sentisa berbicara dengannya.. kenapa tidak diberikan aku kepercayaannya..??

Hari nie.. kali pertama aku berjumpa dia setelah setahun lebih hubungan antara aku dan 'buah hati' terputus ditengah jalan.. eceiyh~

Sedetik saat pintu kereta dibuka.. aku bagaikan hendak menitis air mata.. benarlah tekaan selama ini.. tapi bila ditanya pada teman.. sekukuh-kukuh jawapan mahu diberikan sebagai alasan.. kenapa perlu ditipu teman kalau itu lah kebenaran..?? kenapa perlu melindungi kalau ianya hanya akan menyakitkan..??

Terdetik di hati untuk bertanya.. tapi apakan daya.. aku bukan lagi sesiapa..

Mungkin persoalan akan membelah suasana.. jadi biarkan lah dan hanya berdiam seketika.. mungkin suatu hari nanti masanya akan tiba..

Benarkah rakan berbicara.. ianya kerana aku juga.. pemberontakan menunujukkan rasa hati yang kecewa..

Tapi.. perlukah aku juga yang dipersalahkan..?? bila mana diri kau, kau yang punya.. hati kau, kau jua yang memilikinya.. aku hanya penambah seri.. namun seri ku bagaikan tak bererti.. aku bagaikan tak dihargai.. adillah kiranya aku berdiam diri dan pergi..

Cuma satu.. aku harap suatu hari dia akan sedar.. kembali kepada diri sendiri.. malah lebih mengenali siapa dia.. atau akan lebih mendekati kepada yang Maha Pencipta..

Amin..




Khas untuk Dear..
Hati ini dahulu ikhlas kepada mu.. mungkin cuma matamu tak terbuka.. maafkan atas segala kekasaran bicara.. silap tingkah ku tidak pernah disengaja.. segala pemberian harap diberi halalmu.. harapanku, kembalilah  kepada dirimu yang seperti dahulu.. ia sudah sempurna untuk mu..


Once.. when it was you and I.





0 comments: